e-Learningové kurzy MAKOM


Jak přežít ekonomickou krizi

Slova jako ekonomická krize, stagnace a recese nás pronásledují na každém kroku. Hovoří se o nutnosti změn, opatření či jiném manažerském přístupu. Ve své práci jsem měla a mám možnost poznat mnoho firem, proto jsem se rozhodla shromažďovat praktické tipy, jak přežít ekonomickou krizi. Zcela nepravidelně a bezplatně zde naleznou inspiraci především malé firmy. Příjemné čtení, pevné nervy a co nejmenší dopady krize přeje Miluše Jurošková.

Využijte čas k rozvoji - jde to i bez peněz

Krize Vám možná přinesla čas. Čas, který jste získali kvůli menšímu množství zakázek, využijte k rozvoji a vzdělávání. Nemusí Vás to stát ani korunu. Hledejte kurzy v rámci projektů, které jsou finacovány z Evropského sociálního fondu. Podívejte se na schválené projekty a zkuste kontaktovat organizátora. Businesslink je mimo jiné také organizátorem kurzů, tak postačí pravidelně sledovat naše stránky.

Mikrofirmy a OSVČ se sídlem v Praze mohou hledat zde. Postupně Vám nabídneme celkem šest modulů e-learningových i prezenčních kurzů.

Hledejte úspory - pár korun dá dohromady během roku velkou částku

Úspory se dají hledat na každém kroku, stačí otevřít oči a přestat trpět provozní slepotou. Jako příklad maličkosti, na které se dá ušetřit, jsou třeba výdaje za zbytečný tisk dokumentů. Opravdu je nutné tisknout kdejaký dokument? Musí být agenda na firemní poradu tištěna barevně? Tisk je pouze ilustrativním příkladem, po dalších se rozhlédněte kolem sebe.

Raději budu mít práci a nebudu mít zadarmo džus

Následující příhoda se mi stala ve firmě, se kterou spolupracuji již dlouho. Zaměstnanci byli rozmrzelí, že jim firma zrušila bohatý "pitný režim". Místo džusů exkluzivních značek je k mání voda a minerálky. Jedna paní mě však mile překvapila. Přišla za mnou a řekla mi: "Já jsem taky naštvaná, ale když se nad tím zamyslím, raději budu bez džusu než bez práce." Na dobré se rychle zvyká. I velké firmy seškrtávají zaměstnancům benefity. Jenom je třeba to udělat racionálně, rychle a rozhodně. Pokud potřebujeme ušetřit a přežít, tak rozhodnutí udělejte s chladnou hlavou, neodkládejte je a hlavně o tom zaměstnancům otevřeně řekněte.

Firemní vzdělávání - učit se od druhých - každá zkušenost je dobrá

Někdy si přeji, aby mě účastníci kurzů, které vedu, viděli. Já si totiž opravdu myslím, že člověk se má stále učit a snažit se rozvíjet. A tak chodím na kurzy, konference a semináře a učím se od druhých.

V minulém týdnu jsem byla na konferenci Telesales a jeho role v marketingově-prodejním mixu. Kde jsou jeho možnosti a limity? K mému velkému překvapení tam z malých firem nebyl skoro nikdo.

Účast na konferenci stála 3900 Kč. Je to hodně nebo málo? Mohu si to dovolit? I kdybych si jako účastnice z celé konference odnesla jenom tři příklady motivace prodejního týmu pomocí soutěže za málo peněz, účastnický poplatek se mi vrátí v uspořádání první soutěže. Pokud potřebujete šetřit náklady, mělo by to být na správném místě. Šetření malých firem v tomto případě na úplně správném místě nebylo.

Co by asi dělal dnes Tomáš Baťa – malý výlet do historie

Současná finanční krize je přirovnávána ke krizi z přelomu dvacátých a třicátých let minulého století, byť celkové důsledky nemusí být tak hrozivé a fatální. Příkladem a pověstným světlem na konci tunelu může být firma Baťa. Firma překonala první krizi už rok po svém vzniku, kdy založili sourozenci Marie, Antonín a Tomáš obuvnickou živnost. Druhá krize přišla v roce 1918 v souvislosti s nezaplacenými státními dodávkami a mimo jiné i vysokým kurzem koruny, který prudce omezil možnosti prodeje obuvi na zahraničních trzích. Na krizi zareagoval Tomáš Baťa rychle a nekompromisně. Snížil výrazně cenu obuvi a výrobu udržel. Potom přišel rok 1929, černý pátek, pád newyorské burzy a světová krize. Ani při této krizi nezačal Baťa propouštět. Uzavřel se zaměstnanci dohodu o snížení mezd průměrně o 40%. Zároveň jim ale přislíbil a zajistil dodávky životních potřeb za polovinu ceny. Díky těmto opatřením udržel kvalifikované zaměstnance a výrobu. Krizi firma přežila a následně posílila významně svůj podíl na trhu.

Inspirace pro dnešní dny:

  • Můžete použít Baťovu reakci z doby světové krize? Je možné snížit mzdy zaměstnancům při omezeném množství zakázek? Velké automobilky to dělají. Prověřte i vy tyto možnosti.
  • Prostudujte zákoník práce. Poraďte se s účetním a daňovým poradcem, případně i zkušeným právníkem z oblasti pracovního práva.
  • Pokud z Vašeho zboží udělala změna kurzu drahé ležáky, nečekejte a řiďte se Baťou z roku 1918.
  • I velká státní a zdánlivě jistá zakázka může být rizikem.

Miluše Jurošková - Lektorka a konzultantka Business Link, poradkyně pro čerpání dotací z EU, certifikovaná poradkyně pro benchmarking, vede výcviky v oblasti prodejních, prezentačních dovedností, vyjednávání, péče o zákazníka a manažerských technik. Byla jednou z trenérek tříletého programu britského Know How Fund "Training of Management Trainers". V roce 1996 získala certifikát "Institut of Personnel and Development". Absolvovala zahraniční stáže ve vzdělávacích firmách v Anglii, v Nizozemí, Belgii, Německu a Irsku. V Japonsku absolvovala v roce 1999 kurz Corporate Management. V rámci ESF byla hodnotitelkou projektů OP Profese, Zvyšování konkurenceschopnosti a adaptability a Další vzdělávání. Byla koordinátorkou dvouletého projektu EU Grundtvig 2 v oblasti tréninku soft skills. V rámci projektu NetTrain je partnerkou projektu a je členkou mezinárodního týmu lektorů pro Networking.

ESF, Evropská unie, Operační program lidské zdroje, esfr, investice do rozvoje vzdělávání

BUSINESS LINK network | NETWORKING x4u cms | EDGERING webdesign © 2010